Out into the World

Torsdag

Kategori: Nya Zeeland

Jag har för mig att jag berättat att alla är jätteaktiva här i NZ. Igår fick jag verkligen bevis på det. Jag coh Anna Karin blev medbjudna av en vän till henne, Flick, att gå ut och gå med en grupp hon är med i. De brukar gå på dags vandringar, vi tyckte det lät kul så vi hängde på. Det visar sig när vi träffar gruppen att den yngsta är 60 år och den äldsta är 80. Väldigt imponerande att de orkar med dessa vandringar måste jag säga. Den vi gick idag var i Taupo och gick uppför ett berg i 14 kilometer. Den gick bara åt ett håll så vi gick lite över halva och sedan vände vi. Totalt gick vi nog lite över 16 kilometer och i snabb takt. Som sagt mycket imponerande!
.
Vandringen var faktiskt riktigt rolig och alla i gruppen var väldigt trevlig, en hel del av dem hade faktiskt varit i Sverige också! Efter att vi vandrat klart åkte vi till en trädgård som tillhörde en bekant till några i gruppen. Den var helt otrolig med över 20 statyer ett stort antal olika växter och träd samt en grönsaksodling. I odlingen fanns majs, lök, pumpa, jordgubbar, vin, sallad med mera. Och allt sköttes av en äldre man på ca 70 år.
.
Sedan åkte vi till ett ställa som heter Huka Falls, ett jättefint vattenfall med vatten som blev alldeles ljusblått. Riktigt häftigt.
.
Bilder till detta kommer senare.
.
Sedan har jag också bokat resan vidare härifrån. Lördagen den 29:e åker jag upp till Auckland och sedan bär det av vidare därifrån den 3:e på Straybussen. Spännande!
.
//Olivia

Kommentarer

  • Michael (DC) säger:

    Man blir lite sugen att åka ner, men då gäller det att träna lite först så man inte blir ivägen för de äldre...

    Såg du några HUKA-djur i Huka Falls?

    Ser fram emot att följa resan som startar 29:e

    DC

    2011-01-22 | 10:44:54
  • Olivia säger:

    Haha! Pappa du klarar dig nog bra utan extra träning!

    Nej såg inga Huka djur, men ska kolla nästa gång jag kommer dit.

    2011-01-24 | 20:20:31

Kommentera inlägget här: