Out into the World

Airlie Beach

Kategori: Australien

Hej på er!

I måndags åkte jag till Airlie Beach från Cairns. Jag åkte buss hit, en resa på ca 11 timmar. Lyckligtvis beslutade sig Milou för att också åka till Airlie så jag fick sällskap. Resan gick bra, mycket tack vare allt sittande i en buss i NZ! Vi kom fram runt 7-8 på kvällen och gjorde inte så mkt efter det.

Igår har varit en superbra dag. Jag har gjort en tur runt till flera öar med en typ av racerbåt, de kallas rafting men jag tycker inte riktigt det stämmer. I alla fall var det super, 2 meter höga vågor och 60 km/ h. Vi flög verkligen fram, jätteroligt! Vi stanade och snorklade ett tag vid en ö, men precis som i Cairns kunde man inte se mycket på grund av vädret, men det var roligt ändå. Sedan åkte vi till Whitehaven Beach i ca 2 timmar och låg på stranden. Vi fick en jättebra buffé till lunch och sedan kl halv 4 åkte vi hemmåt igen. Efter turen kunde jag faktiskt skrapa bort salt ur ansiktet efter allt vatten som stänkt på mig i båten. En av de bästa dagarna i Australien, utan tvekan! På kvällen gjorde jag och Milou tacos och spenderade sedan kvällen med att packa eftersom hon skulle åka tillbaka till Cairns och jag till Brisbane.

Så idag har jag inte gjort mycket, lämnade nyss hostlet och sitter nu på McDonalds för att använda deras gratis WiFi. Senare idag flyger jag till Brisbane för 3 nätter. Men det får ni höra mer om efter att jag varit där!

Ha det bra!

//Olivia

Kommentarer

  • Lena säger:

    Kul att läsa Ollie att du har det bra. Hoppas nu får det lika bra i Brisbane, och att fallskärmshoppet går bra....!!!

    Här hemma är vårn på stark frammarch - snön smälter, men det är MYCKET kvar. Du kanske hinner åka lite skidor då du kommer hem!

    Kram,

    mamma

    2011-04-06 | 10:16:13

Kommentera inlägget här: