Out into the World

Volontär i Ghana!

Kategori: Ghana

Hej igen!
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev, men nu ska jag ut och resa igen. Den här gången ska jag åka till Ghana och jobba som volontär på ett barnhem. Jag åker den 7 oktober och kommer hem igen den 10 december så det blir 9 veckor.
 
När jag kommer fram till huvudstaden Accra så kommer det först vara en veckas genomgång av Ghanas kultur med organisationen jag bokat med. Sedan har jag köpt en veckas språk, trumm- och danskurs också. Det kommer nog bli spännande.
 
Efter dessa två veckor åker jag upp norr till staden Tamale där jag har fått min placering. Jag ska bo hos en värdfamilj på 6 personer. Barnhemmet jag kommer jobba på heter Anfaani Blessed Children's Home och har just nu hand om 10 barn. Jag vet inte exakt vad jag kommer att få göra mer än att allmänt ta hand om barnen.
 
Den senaste veckan har jag förberett mig för resan och är relativt klar. Just nu väntar jag på mitt pass och mitt visum, lite nervöst att jag inte fått det än men det borde komma imorgon. Nu återstår mest bara att packa allt ordentligt. Förutom mina egna saker kommer jag att ha med mig lite leksaker, kläder och böcker till barnen.
 
Jag har bokat min resa via organisationen Work and Travel Company (byter namn till GoExplore nu i höst) som har ett samarbete i Ghana med organisationen SYTO.
 
Här är lite länkar:
Work and Travel Company: http://www.worktravelcompany.se/
Anfaani Children's Home: http://www.anfaaniblessed.com/
 
Ha det bra,
Olivia
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: