Out into the World

Bilder!

Kategori: Ghana

Hej igen!
 
Sitter återigen på Vodafone, den har gången med Beatas dator før att førhoppningsvis kunna lægga upp lite bilder.
 
De senaste dagarna har jobbet varit helt okej, har børjat førstå rutinen lite bættre, men den ændras beroende pa vem som jobbar så ibland ær det ltie svårt att veta vad som ska gøras nær. På ett ungefær ser det ut så hær på ett morgonskift:
 
Jag kommer vid 07.00, tar upp barnen ur sængarna, byter sængklæder, badar och klær pa dem. Sedan sover de en stund och jag hjælper till med tvætten. Ingen tvættmaskin hær så det tar ett tag. Efter det ær det dags att mata dem med någon typ av vælling. Sedan ær det sovdags eller lekdags (beroende på personal). Efter det ænnu en omgång mat och sedan dags att byta bløjor. Vid den hær tiden ær klockan 13.00 och jag går hem och Beata børjar. Efter vad hon sæger ær det mindre att gøra pa eftermiddagen æn morgonen. Jag får se næsta vecka. 
 
Idag rensade vi ur barnens garderob, de har otroligt mycket klader och de har olika kategorier att sorteras efter. Jag var valdigt førvirrad av detta før det ær inte alltid klart vilken kategori ett plagg tillhør.Men vi fick till det tillslut. Det roligaste idag var nær Felicia fick vara utomhus med mig och førsøkte gå med mina flipflops. Inte helt lætt men hon ær envis och lyckades gå någon meter. 
 
Igår flyttade Elijha från barnhemmet. Hans mammas syster och hennes man ska ta han om honom nu. Vi komemr att sakna honom men førhoppningsvis får han det bra med dem. 
 
Min mor undrar om jag æter något annat æn ris, svaret ær ja absolut. Till frukost får vi brød som vi æter med mjukost (vi køper den sjælva). Lunchen blir antingen frukt eller brød eller vad man vill om man æter i stan. Till middag får vi ofta bønrøror, vilka faktiskt ær riktigt goda. Till det æter vi ofta plantain, som ær som banan men mycket hårdare, eller ris. Vi har också fått pasta några gånger och en gång risbollar med soppa. En risboll ær ris som blivit mosat och sedan rullat till en boll. Riktigt gott faktiskt. Vi har också fått potatis hær och de var vældigt førvånade øver att vi har det i Europa också.
 
Hær kommer æntligen lite bilder! Tyværr i oordning eftersom jag får køra massuppladning.
 
I en trotro i Bolgatanga på væg till Paga førra helgen, från v: Joanna, Nike, Laura, Veronika
Jag och Laura fastkedjade i en slavbojja 
 
Ett monument øver Ghanas førsta president
Tillagning av redred
 
l
Gruppbild hos Streetwise barnhemmet i Accra
l
Veronika i vårt rum hos værdfamiljen i Accra
 
l
Beata i vårt rum i Cape Coast
 
l
Sista morgonen på Pink Hostel. Från v: Mona, Veronika, Jette, Beata, Jess, Connie
l
Hela gænget framfør Pink Hostel sista kvællen tillsammans. 15 stycken totalt.
 
Trummlektion under førsta veckan.
l
 
Redred och plantain. En stark bøngryta och plantain som ser exakt ut som banan men ær mycket hårdare. Vældigt gott! 
 
Førsta dagen på SYTO. Mannen længs fram ær mr. Kingsley, huvudorganisatør før SYTO
 
Føretaget Trashy Bags som gør væskor av skræp från Accras gator
 
Sista minuterna med Mona och Connie i Accra
 
Larua i Tongo Hills
Joanna prøvar lokal øl i Tongo Hills
 

l
 
Radia, min værdsyster målar mina ben med færg Beata hade med sig. Færgen fungerade inte riktigt på hennes hud så hon fick anvænda min istællet
l
Beata i vårt rum i Tamale, mosquitonet!
Jag i Tongo Hills
 
Ha det nu så bra!
Kram

Kommentarer

  • Lena säger:

    Härligt med lite bilder ! Äntligen ! Så kul att få se lite bilder på dina nufunna vänner, maten, miljö osv osv.

    Tiden går fort, nu är det redan November, bara drygt 5 veckor innan du beger dig hemåt igen :) Passa på att njuta av värmen och solen, inte mycket av detta här hemma nu...

    Hälsa alla tjejer, familjen och så barnen, såklart !! De små barnen, som du pysslar om på dagarna, ge dem en kram från mig oxå :)

    Kram,
    mami

    2012-11-01 | 20:19:42

Kommentera inlägget här: