Out into the World

5 girls alone in Ghana

Kategori: Ghana

Hej!
 
Sedan jag skrev sist har det hant otroligt mycket. Jag ska forsoka fa med sa mycket jag kan pa den lilla tid jag har sa vi far se hur det har inlagget blir.
 
Pa torsdagen akte vi som sagt til var vardfamiljer for veckan, Connie och Mona bor i en familj och jag, Beata och Veronika bor hos Mama Vida. An sa lange har vi alla haft det jattebra. Men vi har nu fatt kanna pa hur det verkliga livet ar i Accra, inget rinnande vatten, elavbrott hela tiden och transportsvarigheter. Men allt detta gor det bara spannande. 
 
I fredags akte jag med Beata, Mona, Varonika och Jette till Cape Coast som ligge nagra timmar harifran. Vi bodda pa hotell, gick pa stranden och besokte Cape Coast Castle som ar ett brittiskt slavfort. Vi besokte Kakum National Park och gick pa hangbroar 40 meter upp i luften vilket var lite obehagligt men jag ar glad att jag gjorde det. Den har helgen fick vi for forsta gangen klara oss sjalva och det gick riktigt bra. De flesta har ar valdigt hjalpsamma och vanliga sa om man undrar nagot ar det bara att fraga. Jag har aven haft den konstigaste taxiresan i mitt liv, vi var sju personer i en taxi och fem av osss att pa tva saten i en timmes tid. Det var nagot av en upplevelse! Vi har ocksa akt mycket tro tros. En tro tro ar en slags minibuss som vantar tills alla saten ar full innan den avgar. Det kan ta et litet tag men kostar mellan 1-3 kronor.
 
I sondags akte vi tillbaka till Accra for att pa mandagen borja var kursvecka. Igar hade vi trummlektion med Steven. Jag kan saga direkt att jag aldrig kommer att bli en bra trummspelare, men det ar superkul! Vi hade aven lektioner i Twi och i kultur. 
 
Idag har vi hittills haft lektion i Twi med Peppi och nu ska vi snart spela trummor och dansa. Jag ska aven bestalla en egen trumma idag. Har ni tur kanske ni kan fa hora lite nar jag kommer hem! Har aven hort av tva tjejer som akte till Tamale i torsdags attd e har det jettebra dar sa nu ser jag och Beata fram emot fredag da vi aker upp.
 
Allmant kan jag val saga att vi for det mesta har det bra och jatterroligt. Ibland gor den annorlunda kulturen att vi kanner oss lite vilsna men vi lar oss ganska fort och for det mesta blir det ratt underhallande situationer. 
 
Tyvarr blir det inga bilder idag eftersom jag inte visste att jag skulle till ett internet cafe. Vi har ett schema men det foljs inte alltid till punkt och pricka sa istllet for en timmes lunch fick vi tva och en halv. 
 
Nasta uppdatering kommer nog ifran Tamale, forhoppningsvis inte om alltfor lange.
 
Jag hoppas attt ni har det bra!
Kram
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Vad du verkar ha det bra ! Och får vara med om roliga slash konstiga grejor !! Hängbroar ! 7 personer i en taxi ! osv osv
    Här hemma är det mesta sig likt, förutom vädret. Tro det eller ej, men idag har det snöat !!! Och det ligger kvar, vitt och blött på gräsmattorna. Mitten av oktober... lite tidigt.
    Hoppas att du snart får möjlighet att skriva igen, och att du kan ladda upp lite bilder. Jag vill se dig spela trumma :))
    Kram,
    mami

    2012-10-16 | 16:50:05

Kommentera inlägget här: