Out into the World

Rainbow Springs Wildlife Park

Kategori: Nya Zeeland

I förgår , söndag, och igår, måndag, blev det till att besöka Rainbow Springs, en park med växter och djur som finns här i NZ. Det var riktigt roligt att se alla djur, det var mest fåglar men de var jättefina och man fick gå in i burarna också. Annars hade de också får, grisar en åsna och väldigt mycket röding. Det fanns även vita svanar vilket tydligen är väldigt sällsynt här. Det gick omkring en hel del tuppar och hönor lite överallt också, de satt inte i burar utan gick fritt i parken.
.
Vi åkte egentligen dit för att jag skulle få se kiwi fågeln, men precis när vi kom till den avdelningen hade de gått och lagt sig. Kiwi är nämligen ett nattdjur och de som finns i parken luras att vara vakna under dagen och sova under natten med hjälp av en fejksol. Alltså åkte vi tillbaka på måndagen och då var de vakna. De hade tre vuxna av olika sorter och två ungar, varav en föddes på nyårsdagen. Vackra är de ju inte, men de är rätt söta. Tyvärr fick man inte ta kort på dem eftersom de är väldigt känsliga för ljus. Men lite kort ska ni i alla fall få se.
.
Jenny the Kea
En Moa, en utdöd fågel
Banded Rail
Kaka
Green Tree Gecko
Tuatara
Paradise Shelduck
Wallaby
Arapawa Sheep
En höna med småkycklingar, de gick fritt i parken.
En uppstoppad kiwi
.
Det blev en hel del bilder, men jag har inte mycket bättre för mig eftersom det regnar ute. Det ksa regna en hel del här i veckan så jag får se om jag kommer göra något intressant de närmaste dagarna.
//Olivia

Kommentarer

  • Carina Filin Berglund säger:

    Hej Olivia!

    Oj, vad du hinner med att se och uppleva olika saker och det här är bara början. Åh, vilka fantastiska bilder du har tagit. Så kul att se och följa dig på din resa. Jag kollar även in Martins blogg. Det är jättekul!

    Ha det så bra Olivia!

    Kram från Carina

    2011-01-18 | 20:57:51
    Bloggadress: http://mukashimukashi.blogg
  • Julia säger:

    Härligt att du bloggar!



    Men du, välj en större storlek på bilderna när du laddar upp dem :)

    2011-01-19 | 00:08:51
    Bloggadress: http://juliahill.blogg.se/
  • Lena säger:

    Fina bilder, många birdies. Jag tycker Wallaby'isarna var gulliga.

    2011-01-19 | 17:07:32
  • Alice säger:

    Olivia! Vad kul att du la ut en bild på miiig! :D Du vet, näst högst upp av bilderna! Kuuul! Den där tjocka fågeln! höhö :D

    Dennis och Nikita häälsar! :D



    /Din äldre lillasyster

    2011-01-19 | 21:55:35
  • Olivia säger:

    Hej Carina! Ja jag har jätteroligt här och det finns så mycket att se. Roligt att du gillar bilderna. Jag följer också Martins blogg, han verkar ha det jättebra!

    2011-01-20 | 20:13:02

Kommentera inlägget här: