Out into the World

Promenad och matlagning

Kategori: Nya Zeeland

Idag var näst sista dagen här i Rotorua. Jag spenderade den genom att promenera omkring i kvarteren kring huset där jag bott, se på golfare och sitta i solen och läsa.
.
Sedan lagade jag middag till min moster och morbror som tack för att jag har fått bo hos dem. Det blev min pasta med oliver, champinjoner, körsbärstomater och tomatsås samt min citronpaj. Maten blev bra men pajen blev lite annorlunda än den brukar, men den gick att äta i alla fall!
.
Sedan åkte vi runt Lake Rotorua och stannade vid en liten walk där det bland annat fanns en dam med dansande sand. Där fanns också källan som ger vatten till större delen av nordön, det pumpades upp vatten för att fylla två olympiska pooler i timmen. Väldigt vackert var det. Nu blir det till att ta det lugnt resten av kvällen innan jag ska upp i morgon och börja göra mig i ordning för resan.
.
//Olivia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: