Out into the World

I'm singing in the rain

Kategori: Nya Zeeland

Tyvärr har jag inte gjort något speciellt intressant de senaste två dagarna. Det har nämligen regnat nästan konstant i två dagar här. Igår (lördag) småregnade det på morgonen och sedan på eftermiddagen/kvällen så föll himlen ner och sedan har det fortsatt så hela natten och hela dagen idag. Det är en storm som ligger över nordön som åstadkommer detta så det blåser riktigt mycket också. Hittills har det regnat 175 mm och det ska fortsätta regna hela natten och en bit in på morgondagen. I förmiddags hade vi en pool i trädgården samt att det har börjat läcka in vatten i ett av sovrummen (inte mitt tack och lov).
.
Igår spenderade jag dagen med att läsa, har hittat en bok här som handlar om Mary, drottningen över Skottland; Mary Queen of Scotland & The Isles av Margaret George. En mycket intressant bok för en historienörd som mig.
.
Idag har jag inte gjort mycket förutom att gå på bio, vi var och såg Colin Firths nya film The King's Speech. En mycket bra film. Här är trailern: http://www.youtube.com/watch?v=OAm7gRXFiRo

.

Annars har det inte hänt mycket de senaste två dagarna förutom att jag har gått omkring och sjungit på Jay Smiths version av Like A Prayer.
.
Hoppas att ni har roligare väder där hemma.
.
//Olivia

Kommentarer

  • Carina säger:

    Hej Olivia!

    Försökte skriva en kommentar igår men det gick inte. Provar idag igen. Vi hade också regn här i Sundsvall igårkväll, men inte i närheten vad du har hos dig. Vilken intressant bok du har hittat. Jag har också läst om Maria Stuart som är ett mycket intressant levnadsöde.

    2011-01-24 | 19:27:27
  • Olivia säger:

    Hej Carina!

    Vad konstigt! Men bra att det gick att skriva tillslut i alla fall. Jaså, börjar det bli varmare där hemma nu? Ja, boken är jätteintressant! Mycket läsvärd.

    2011-01-24 | 20:08:20
  • Alice, din syster säger:

    Hej olivia. Jag är lite besviken att du aldrig svara på mina kommentarer. Är det för att dom inte är rooliga, eller för att dom är ooointresanta, eller bara för att du inte tycker om dom? Skulle gärna vilja veta.



    Tack på förhand!

    Mvh din syster Alice

    2011-01-24 | 21:35:40
  • Olivia säger:

    Hej Alice. Dina kommentarer är väl roliga och intressanta, jag hoppas att jag inte har sårat din känslor! Jag ska absolut svara på alla dina kommentarer i framtiden (kanske, nästan alla, en del i alla fall!). Nöjd nu?! :)

    2011-01-25 | 20:27:48

Kommentera inlägget här: