Out into the World

3 dagar kvar!

Kategori: Allmänt

Om tre dagar påbörjar jag min resa till Nya Zeeland. I den här bloggen ska jag försöka skriva lite om mina upplevelser där.

På torsdag börjar resan här i från Sundsvall. Då åker jag, min pappa och min syster Alice till Falun där hon går på gymnasium. Där stannar vi en natt och sedan fortsätter jag och pappa till Arlanda och sedan på lördag morgon åker mitt plan. Jag mellanlandar i London och Los Angeles innan jag landar i Auckland på Nya Zeeland. Därifrån flyger jag till Rotorua där min moster och hennes man bor.

Nu är det mycket att göra som att packa, se till att tänka på allt man får och inte får ta med samt försöka säga hejdå till alla.

Idag har jag träffat Simon, en gammal arbetskollega, som varit till Nya Zeeland. Fick många bra tips av honom om ställen att åka till coh saker att tänka på. Jag har också lyckats bestämma det mesta av det som ska packas, inte det lättaste när man ska packa för flera månader i en ryggsäck! Imorgon blir det till att bestämma det sista av packningen (hoppas jag) och sedan på kvällen förhoppningsvis säga hejdå till lite folk som man lämnar kvar här i Sundsvall.

/Olivia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: