Out into the World

Maketu-Rotorua-Taupo

Kategori: Nya Zeeland

Hej på er igen! Blir lite bloggande i dag med!
.
Idag åkte vi till Taupo via Rotorua. Resten av bussen åkte antingen till Whakarewarewa eller var på stan medan jag hälsade på släkten. Fick träffa min kusin Mia, hennes man Fredrik och deras barn Alva och Isac. Barnen blev överförtjusda av att se mig och jag spenderade de närmaste timmarna med att ägna all min uppmärksamhet till dem. De är så söta båda två och det var verkligen jätterolit att träffa dem. Först var vi i Anna KArin och Görans hus, vi pratade lite och sedan kastade jag lite boll med barnen. Sedan bar det av ner till stan för shopping och lunch. Jag köpte en solatt och en väska så jag slipper bära runt på datorn överallt.
.
När vi ätet följde de med mig till bussen och vinkade av mig. Jag och resten av Strays passagerare åkte sedan vidare till Taupo där jag är nu. Hostlet vi bor på är riktigt bra. Delar rum med 16 andra personer, men det är vkönt att det är ett stort rum. De från Stray som jag delar det med är Mim, min favroit, Clair, Sinead, Lucia, Kristina och en till Claire. Ikväll blir det till att ta det lugnt inför Tongariro Crossing imorgon.
.
Vi åker härifrån 6.30 (tidiga mornar här vet ni)och sedan bär det av på en 7-8 timmars vandring. Det vill säga om vädret är på vår sida. Tyvärr ska det tydligen regna och blåsa. Men vi ska försöka iaf. Sedan blir det till att sova innan vi åker till Wellington. Tyvärr hoppar båda Mim och Sinead av där. Kommer bli tomt utan dem.
.
Just nu sitter jag på McDonalds med Mim eftersom de har gratis internet vilket är underbart!

Hoppas att ni alla har det bra!

//Olivia

Kommentarer

  • Lena säger:

    Härligt Olivia. Hoppas vädret blir bra så ni kan göra vandringen.Glöm inte Compeed!

    2011-02-07 | 08:50:17

Kommentera inlägget här: