Out into the World

Perth

Kategori: Australien

Tjoho!

I lördags flög jag från Brisbane till Perth. Mitt flyg gick vid 8 på kvällen så jag hade nästan hela dagen i Brisbane. Jag gick till en markand som Christina tipsat om och hittade en hel del bra saker. Resten av dagen spenderade jag med att gå omkring i staden, parker och utkikspunkter. På kvällen flög jag sedan som sagt över till Perth, på andra sidan landet. Jag alände kring midnatt så såg ite mycket av staden på lördagen.

På söndagen träffade jag Milou som också var i Perth och vi åkte till en förort kallad Fremantle. Där gick vi på en rätt stor marknad i flera timmar. Vi hittade inte mycket men det var roligt ändå. Vi köpte varsin Potato Twist, en potatis snurrad på en pinne och sedan tillagad. Såg väldigt roligt ut men var supergott! Vi såg också gatuuppträdanden, bland annat en kille som kastade en motorsåg omkring sig... Efter marknaden åkte vi till en strand och träffade Milous bror och pappa som hon ska resa med. Sedan blev det tillbaka till hostlet för kvällen.

Idag träffade jag Aline, en tjej jag mötte i NZ som bott här i Perth i snart 1 år. Hon visade mig i princip hela staden. Hon visade mig även Kings Park, en gigantisk park mitt i Perth. Vi åt middag där och såg sedan solnedgången. Vi avslutade dagen på Kings Café ett berömt café mitt i staden. En toppendag!

Imorgon flyger jag till Sydney för mina tre sista dagar i Australien!


Klockor, väskor, anteckningsblock mm gjorda av gramofonskivor!


Milou tycker jag hör hemma i Oz och ville köpa en hatt med flagga på åt mig


Cupcakes! Milous första cupcake inköptes här


Jag med min Potato Twist


Stranden!


De har ett svenskt hotel här i Perth!


Trappa framför Perth Art Gallery


Utsikt över Perth från Kings Park


Utsikt över Perth från Kings Park efter solnedgången


Jag och Aline i Kings Park


4 dagar kvar i Australien...

//Olivia

Kommentarer

  • Lena säger:

    Se det så här Olivia: 4 dagar kvar till du kommer HEEEEEM !!!!

    Kram,

    mamma

    2011-04-11 | 23:04:03

Kommentera inlägget här: