Out into the World

Cairns

Kategori: Australien

I fredags flög jag till Cairns, jag anlände sent på kvällen och gjorde inte mycket. Jag träffade Milou igen och gick och handlade mat, men det var nog allt.

På lördagen bar det av tidigt ut till Green Island där jag skulle snorkla. Tyvärr var vädret rätt dåligt, det regnade och blåste. Det gjorde att vi bara fick vara på begränsade delar och att sikten var dålig. Men jag snorklade i alla fall i ca 2 timmar och såg en del häftiga fiskar. Jag skulle egentligen vaa där till kl 16.30 men beslutde mig för at tåka tillbaka redan kl 12 eftersom vädret bara blev sämre. Väl tillbaka blev det en lugn dag med lite tvätt och sedan en runda på stan med Milou för att uppleva Cairns. Inte mycket att göra här men en mysig stad. Jag köpte en ny klocka eftersom min inte längre går att ställa om tiden på, vilket är väldig irriterande eftersom Australien har olika tidszoner och jag kommer vara i 4 av dem. Nu slipper jag räkna timmar varje gång jag vill veta vad klockan är. På kvällen gick jag och Milou för att handla mat till middagen, men affären var stängd redan kl 6! Så vi gick till ett nudelställe och köpte jättegoda nudlar. Resten av kvällen spelade vi kort. Vi fick sällskap av två killar från hostlet och det var riktigt roligt, förtom att jag förlorade hela tiden men det får jag leva med!

Idag skulle jag ha hoppat fallskärm på morgonen, me när jag kom till receptionen hade den blivit flyttad till kl 1 på grund av vind. Så jag tog en lugn morgon, gick till affären cch handlade mat i good tid, läste lite. SEdan ringde de och sa att de hade ställt in fallskärmshoppningen helt och hållet. Eftersom jag åker vidare till Airlie Beach imorgon flyttade jag den till Brisbane så förhoppningsvis är vädret bra där när jag kommer dit! REsten av dagen har jag bara haft en slappdag, läst, vandrat omkring, packat inför imorgon och så vidare. Ikväll blir nog liknande tror jag.


Stranden på Green Island (enda bilden jag tog)


Milou och jag spelade kort


Lite av vårt hostel (ja vi har en pool!)


Min nya klocka!



//Olivia

Kommentarer

  • Lena säger:

    Vilka fina bilder,Ollie ! Den nya kameran verkar vara bättre än den förra - bra köp!

    Här hemma är det mesta sig likt. Snön börjar så sakta smälta, idag har det regnat och det är väl bra för snösmältningen. Tror inte att all snö hinner tina bort innan du kommer hem....

    Kram,

    mamma

    2011-04-03 | 16:50:19

Kommentera inlägget här: